Helaas

Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.

Update aanleg - oktober

23 oktober 2020


Een aantal weken is de aanleg van het glasvezelnetwerk in IJhorst, Rouveen, Nijeveen’, s Heerenbroek, Grafhorst en Wilsum start gegaan. Inmiddels zijn er al heel wat kilometers gegraven. We lopen mooi op schema.

Woningschouw

In de kernen ’s Heerenbroek, Grafhorst en Wilsum worden volop woningen geschouwd, zodat daar volgens planning half november gestart kan worden met graven.

In IJhorst, Rouveen en Nijeveen worden de allerlaatste adressen bezocht. Het gaat om adressen waar de aannemer eerder voor een dichte deur heeft gestaan. 

Graafwerkzaamheden

In IJhorst zijn de civiele werkzaamheden al zo goed als afgerond. In Rouveen en Nijeveen worden op dit moment in vlot tempo veel kilometers gegraven. In de kernen ’s Heerenbroek, Grafhorst en Wilsum start de aannemer half november. 

De planning voor de civiele aanleg is als volgt:

  • Rouveen (RVN-02): begin september t/m november 2020
  • IJhorst (YHORST-01): half september t/m november 2020
  • Nijeveen (NVN-01): half oktober t/m december 2020
  • ‘s Heerenbroek (HRK-01): half november t/m januari 2021
  • Grafhorst (GHT-01): half november t/m februari 2021
  • Wilsum (WLS-01): half november t/m februari 2021

Verdeelpunt IJhorst geplaatst

Op 16 oktober is in IJhorst de eerste bovengrondse verdeelkast geplaatst. Een belangrijk moment in de aanleg van het netwerk. Via dit verdeelpunt worden straks 426 adressen aangesloten op het glasvezelnetwerk. De komende weken voert BAM Infra Telecom werkzaamheden in de kast uit. Daarna worden de glasvezelkabels naar de eindverdelers geblazen. Via de eindverdelers komen de glasvezelkabels uiteindelijk bij de bewoners in hun woning terecht. 

In totaal worden er in de kernen van Kop van Overijssel 6 PoP’s geplaatst, waarop in totaal meer dan 2.000 adressen worden aangesloten. De helft van deze adressen heeft een abonnement genomen en kan gebruikmaken van de snelle verbinding.  Lees hier meer.

Huisaansluitingen

Na de civiele werkzaamheden worden de huisaansluitingen gemaakt. Alleen de adressen die een abonnement hebben afgesloten worden voorzien van een huisaansluiting. Het aansluiten gebeurt per deelgebied. Bekijk hier de planning.

Gebruikmaken van je verbinding

Zodra de glasvezelaansluiting in jouw woning is geinstalleerd, krijgt de door jou gekozen dienstaanbieder een seintje van ons en kunnen zij het installatiepakket opsturen. Een installateur of jijzelf installeert de apparatuur voor televisie, internet en/of telefonie. Hierna activeert de dienstaanbieder je abonnement zodat je gebruik kunt maken van diensten via het razendsnelle glasvezelnetwerk van DELTA Fiber Netwerk. 

Planning

Wil je weten wat de status van de aanleg is voor jouw adres? Bekijk de planning via de postcodecheck

Vragen?

Tijdens de aanleg van glasvezel heb je te maken met meerdere partijen; RENDO Buitenaf, aannemer BAM Infra Telecom, uw gekozen dienstaanbieder en soms een lokale verkoper. We hebben het hier voor je op een rijtje gezet.

Heb je een vraag of klacht over de aanleg, dan kun je op werkdagen tussen 08.30-12.30 uur en 13.00-16.00 uur terecht bij de klantenservice van BAM Infra Telecom, 085 047 90 62 of glasvezel@bam.com.

Voor vragen over het abonnement kun je terecht bij je gekozen dienstaanbieder. Ook kun je contact met hen opnemen als je wijzigingen wilt aanbrengen in je gekozen pakket. Voor andere vragen en klachten kan contact worden opgenomen met de klantenservice van RENDO Buitenaf. Zij zijn bereikbaar op 0522 - 768 111, op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur. Of per mail info.glasvezel@rendo.nl. Je kunt ook direct je vraag stellen via de live chat op de website.