Helaas

Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.

Het coronavirus: wat betekent dit voor de aanleg

18 maart 2020


Het coronavirus zorgt voor veel onrust in Nederland. Ook wij volgen de ontwikkelingen op de voet en nemen maatregelen waar nodig. De maatregelen die in Nederland worden genomen wijzigen vrijwel elke dag. Daarom houden we je hier steeds op de hoogte van hoe we onze werkwijze en (klanten)service aanpassen aan de omstandigheden.

De aanleg in de openbare ruimte

Waar mogelijk gaan de werkzaamheden tijdens de aanleg door. Voor al onze mensen geldt dat zij de voorgeschreven hygiënemaatregelen van het RIVM hanteren. De mensen die buiten aan het werk zijn, bijvoorbeeld de graafploegen, zoeken zo min mogelijk contact met mensen in hun omgeving. Ook komen zij zo min mogelijk in de bouwkeet en blijven toolboxen waar mogelijk buiten. De mensen die dat kunnen, zoals projectleiders, engineers en andere leden van het projectteam, werken zo veel mogelijk vanuit huis.

Bezoek van een monteur

Ondanks de genomen hygiënemaatregelen merken we dat het moeilijk is om het maken van een huisaansluiting of het schouwen (het bepalen van de plek voor de aansluiting in de woning) op verantwoorde wijze te doen. Daarom liggen deze werkzaamheden vanaf woensdag 18 maart stil. Heb je al een afspraak ingepland? Dan komt deze te vervallen. Aannemer NKM Network Services neemt op een later moment contact met je op om een nieuwe afspraak te maken.

Planning

Ondanks de genomen maatregelen zijn ook bij de aanleg van het glasvezelnetwerk de invloeden van het coronavirus zichtbaar. Zo zijn er in sommige gebieden minder ploegen aan het werk en merken we dat ook toezichthouders en andere betrokkenen minder goed bereikbaar zijn. Dit kan betekenen dat de aanleg langer gaat duren dan gepland. Welke gevolgen het precies heeft voor jouw aansluiting is afhankelijk van de ontwikkelingen de komende periode. We houden je via deze website op de hoogte hierover.

Klantenservice aan de telefoon

Natuurlijk doen we er alles aan om onze (klanten)service op hetzelfde niveau te houden zoals je van ons gewend bent. We zijn telefonisch bereikbaar, maar de wachttijd kan langer zijn. Is je vraag niet heel dringend dan stellen we het op prijs als je deze vraag op een later moment stelt.

Voor storingen aan je opgeleverde aansluiting kun je contact opnemen met je dienstenaanbieder. Bij een kabelschade of andere onjuistheden tijdens de aanlegwerkzaamheden neem je contact op met aannemer NKM Network Services. Zij helpen je graag op werkdagen tussen 08:00 tot 16:30 uur en zijn bereikbaar via 088 18 18 190 of glasvezel.buitenaf@nkm.nl.