Helaas

Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.

Aanmelden & overstappen

Hoe meld ik me aan voor glasvezel?

Als je in aanmerking komt voor een glasvezelaansluiting, kun je je aanmelden door een glasvezelabonnement af te sluiten bij één van de deelnemende dienstaanbieders. Dit kun je doen op de website van deze aanbieders. Je kunt ook terecht bij lokale verkopers zoals ICT-bedrijven of witgoedzaken. Zij geven je graag persoonlijk advies en helpen bij het afsluiten van een glasvezelabonnement. De contactgegevens van deze lokale verkopers vind je op deze website.

Kan ik mijn huidige (vaste) telefoonnummer en e-mailadres behouden?

Alle dienstaanbieders bieden de mogelijkheid om uw huidige telefoonnummer te behouden. U kunt dit bij uw aanmelding aangeven.

Voor wat betreft het behoud van uw e-mailadres ligt het eraan welk e-mailadres u nu gebruikt. Gebruikt u een mailadres van uw huidige dienstaanbieder, zoals bijvoorbeeld KPN, dan kunt u deze niet blijven gebruiken. U kunt een nieuw e-mailadres aanvragen bij uw nieuwe dienstaanbieder. U kunt ook ervoor kiezen om een e-mailadres te gebruiken dat niet gebonden is met een bepaalde dienstaanbieder, zoals bijvoorbeeld Gmail, Hotmail of Outlook.

Hoe weet ik of mijn woning in aanmerking komt voor een glasvezelaansluiting?

Via de postcodecheck op deze site controleer je of we jouw adres kunnen aansluiten op het glasvezelnetwerk.

Mijn adres komt niet voor in de postcodecheck, maar dat van mijn buren wel, hoe kan dit?

Er zijn meerdere redenen waarom het kan gebeuren dat jouw adres niet herkend wordt:

  • Jouw adres is niet geregistreerd in de Basisadministratie Adressen & Gebouwen (BAG) van je gemeente .
  • Jouw adres valt buiten het gebied dat wij voor de glasvezelcampagne hebben bepaald.
  • Jouw adres heeft al een glasvezelaansluiting.
  • Jouw adres staat op een bedrijventerrein.

Staat jouw adres nog niet in de BAG? Dan is het onder voorbehoud wel mogelijk om een glasvezelaansluiting aan te vragen. Het liefst werken we echter wel met een correcte BAG-registratie.

Mijn adres komt niet voor in de postcodechecker, wat nu?

Ben je van mening dat je wel in aanmerking komt voor glasvezel, maar wordt je adres niet gevonden via de postcodechecker? Neem dan contact op met onze klantenservice

Mijn huidige abonnement bij de dienstaanbieder loopt nog enkele maanden. Neemt de nieuwe dienstaanbieder dat abonnement over?

Als je minder dan een jaar geleden een abonnement hebt afgesloten, dan zit je waarschijnlijk nog binnen een jaarcontract dat je moet uitdienen. Na het eerste jaar is een abonnement normaal gesproken maandelijks opzegbaar. Met je nieuwe dienstaanbieder die via glasvezel gaat leveren, kun je vaak afspraken maken over de ingangsdatum van je nieuwe abonnement. Zo is er geen overlap of gat tussen het eindigen van je oude abonnement en het ingaan van je nieuwe glasvezelabonnement.

Wanneer moet ik mijn huidige abonnement opzeggen?

Wij raden je aan om je huidige abonnement pas op te zeggen als de glasvezelaansluiting in je woning klaar is en af te stemmen met je nieuwe dienstaanbieder wanneer je nieuwe abonnement in moet gaan.

Kan ik mijn huidige (vaste) telefoonnummer en e-mailadres behouden? (1)

Bij alle dienstaanbieders kun je je huidige telefoonnummer behouden. Geef dit door bij je aanmelding. Je kunt je e-mailadres behouden als:

  • Je een provider-onafhankelijk e-mailadres hebt. Bijvoorbeeld Hotmail, Gmail of Yahoo.
  • Je een e-mailadres gebruikt dat gekoppeld is aan je eigen domeinnaam (website).
  • Je een e-mailadres hebt dat eindigt op @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl of @freeler.nl. Dan kun je kiezen voor een ‘e-mail only’ abonnement. Vraag je provider naar de mogelijkheden.

Uiteraard kun je ook een nieuw e-mailadres aanvragen bij je nieuwe dienstaanbieder.