Helaas

Helaas, momenteel hebben wij een storing in ons systeem. Probeer het later nog eens of neem contact met ons op.

De huisaansluiting .... hoe werkt dat?

07 oktober 2020


Aannemer Van Gelder Telecom is volop bezig met het maken van de huisaansluitingen in de kernen van Steenwijkerland. Nadat de kabel tot de gevel is aangelegd, komt er een monteur bij je thuis om ‘het glasvezelkastje' (FTU) te plaatsen.

Bewoners ontvangen vooraf bericht op welke dag en tijd de monteur langskomt. Het kan zijn dat sommige bewoners dit bericht pas later ontvangen, omdat zij niet staan ​​ingepland. Maar uiteindelijk komt iedereen aan de beurt.

Dienstaanbieder zorgt voor de basisaansluiting

Heeft de monteur de huisaansluiting geplaatst, dan zit het werk van de aannemer erop. Maar hoe gaat het dan verder? De door jou gekozen dienstaanbieder stuurt nu een installatiepakket naar je op. Binnen enkele weken ontvang je het pakket. Je kunt het vervolgens zelf installeren of via de dienstaanbieder een afspraak maken voor installatie door een van hun medewerkers. Caiway en Delta werken hiervoor samen met het bedrijf Guidion. 

Bijzonder wensen? Regel het vooraf!

De monteur van de dienstaanbieder heeft vaak maar beperkt tijd en voert een aantal standaard werkzaamheden uit. Heb jij specifieke wensen? Regel dat vooraf dan alvast zelf! Wil je bijvoorbeeld meerdere aansluitingen, een extra stopcontact of wifi-punt? Of wil je de kabel in plaats van over de plint, op een andere plek leggen of netjes wegwerken in een kabelgoot? Dan is het jouw eigen verantwoordelijkheid om dat te regelen. Dit kan door vooraf extra tijd in te laten plannen bij de monteur. Of je kunt contact opnemen met een  lokale verkoper.  Zij staan ​​voor je klaar om je te helpen met de praktische zaken rondom de huisaansluiting.

Zij helpen graag met het verbeteren van jouw huisaansluiting. Maar waarvoor kun je bij hen terecht?

  • Oude coaxbekabeling vervangen door UTP-kabels.
  • Aanleggen van (UTP-) kabels van de meterkast naar uw computer of televisie, bijvoorbeeld door de kruipruimte.
  • Het aansluiten van extra apparaten (computer, tv, telefoon) op het glasvezelnetwerk.
  • Het plaatsen van een extra stopcontact (in bijvoorbeeld de meterkast)
  • Installeren van een extra wifi-punt, bijvoorbeeld een powerline of access point
  • Advies over en hulp bij het aanpassen van jouw e-mailadres.
  • Telefoonkabels leggen voor extra aansluitingen.
  • Aanpassen van de instellingen van jouw tv, na overgang naar de nieuwe dienstaanbieder (voor zover niet uitgevoerd door de dienstaanbieder).

Meer informatie

Loop je tijdens de installatie van je pakket tegen problemen aan? Neem dan contact op met je gekozen dienstaanbieder. Of het nu gaat om het aansluiten van je TV of het installeren van je mail? Ze helpen je graag. Ook kun je bij hen terecht voor meer informatie over de glasvezeldiensten of de samenstelling van je gekozen abonnement.